امضای قرارداد همکاری بین ریپل و صرافی اماراتی یوای‌ای اکسچنج

به‌تازگی ریپل، شرکتی که ارز رمزپایه XRP را به دنیا معرفی کرد، دست به امضای یک قرارداد پرداخت بین‌المللی با یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های مستقر در امارات زده است.

امضای قرارداد همکاری بین ریپل و صرافی اماراتی یوای‌ای اکسچنج

یوای‌ای اکسچنج؛ یکی از برترین صرافی‌های دنیا با ریپل (شرکت فعال در زمینه فناوری‌های مالی مستقر در سان‌فرانسیسکو) قراردادی در زمینه پرداخت‌های برون‌مرزی امضا کرده است.

در واقع، یوای‌ای اکسچنج در حال پیوستن به RippleNet است؛ شبکه‌ای که از فناوری زنجیره بلوکی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی بلادرنگ استفاده می‌کند.

  

پرومات منهت، مدیر اجرایی یوای‌ای اکسچنج طی اظهارنظری گفته است:

باز کردن پای فناوری زنجیره بلوکی ریپل به سامانه‌های پرداخت یوای‌ای اکسچنج، تجربه پرداخت بهتر و تازه‌تری برای مشتریان ما به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه افزوده است:

قرار گرفتن در صف پذیرندگان آغازین فناوری دگرگون‌ساز زنجیره بلوکی که قواعد بازی را در بازارهای مالی به هم خواهد زد، به ما این امکان را می‌دهد که یک سرویس رقابتی در اختیار مشتریان خود قرار دهیم؛ چرا که بهره‌گیری از این فناوری، بر افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های پرداخت‌های برون‌مرزی، تأثیری چشم‌گیر خواهد گذاشت.

منهت طی مصاحبه‌ای با هفته‌نامه کسب‌وکار عربی (Arabian Business) در اکتبر گذشته، خود را قهرمان بزرگ عرصه زنجیره بلوکی توصیف کرده و گفته است:

یک مشتری عادی ممکن است هرگز به‌طور مستقیم با زنجیره بلوکی سر و کار نداشته و از نحوه کار آن بی‌اطلاع باشد؛ اما با گسترش این فناوری در تمامی صنایع، بی‌شک به‌طور غیر مستقیم، مزایای بی‌شمار آن را در تک‌تک روزهای زندگی‌اش حس خواهد کرد.

مالک میلیاردر یوای‌ای اکسچنج که شرکت Travelex را نیز در تملک خود دارد، ادعا کرده است که از بازار ۵۷۵ میلیارد دلاری پرداخت در جهان، سهمی برابر با ۶.۷۵ درصد دارد و می‌خواهد آن را تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰ درصد افزایش دهد. این شرکت بزرگ در بیش از ۳۰ کشور جهان، بیش از ۸۰۰ شعبه دایر کرده است.

این قرارداد، خبر خوبی ریپل است و ابهاماتی که پیش‌تر در مورد این شرکت در رسانه‌ها مطرح شده بود کمی عقب خواهد راند. پیش از کریسمس، ارز رمزپایه ریپل یعنی XRP با افزایشی ناگهانی به رقم ۳.۶۵ دلار رسید؛ اتفاقی که منجر شد نیویورک تایمز، بررسی تعداد کسب‌وکارهایی را که از این رمزپول استفاده می‌کنند در دستور کار خود قرار دهد. گفتنی است که XRP از آن زمان دچار افت قیمت شده و اکنون به قیمت ۱.۰۳ دلار معامله می‌شود.

با تمام این تفاسیر، یوای‌ای اکسچنج در فرآیندهای پرداخت خود از XRP استفاده نخواهد کرد. در واقع ریپل از این رمزپول برای تأمین نقدینگی مؤسسه‌های مختلف استفاده می‌کند؛ نه برای نقل و انتقال بین‌المللی ارز. البته در مورد این تفاوت جزئی، هیچ‌وقت به‌اندازه کافی شفاف‌سازی نشده است.

دیلیپ رائو، رئیس بخش نوآوری‌های زیرساختی ریپل طی اظهارنظری گفته است:

اضافه شدن یوای‌ای اکسچنج به‌عنوان یک رهبر بازار به شبکه RippleNet، امکان بهره‌مندی از پرداخت‌های آنی، قطعی و کم‌هزینه را در اختیار میلیون‌ها مشتری خرده‌پای اماراتی می‌گذارد که نیاز به نقل و انتقال ارز به سایر نقاط جهان دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.