خودروی مفهومی بی‌ ام‌ و M8 گرن‌کوپه معرفی شد

خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد تا پیش‌درآمدی بر مدل نهایی از نسخه‌ی جاده‌ای سری 8 باشد.

خودروی مفهومی بی‌ ام‌ و M8 گرن‌کوپه معرفی شد

خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه معنای حروف «M» را در بی‌ام‌و به سبک چشم‌گیری نشان می‌دهد؛ این حرف برای ما، نشان‌دهنده کلمه‌ی بیش‌تر (More) است و مشخص می‌کند که مدل‌های بی‌ام‌و سری M نسبت به رقبا، توانایی‌ و جذابیت بیش‌تری دارند. خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه علاوه بر مزیت دینامیکی، جنبه جدیدی از محصولات لوکس را برای برند آلمانی بی‌ام‌و به ارمغان می‌آورد و عبارت‌های سوپراسپرت، برون‌گرا و هماهنگی اجزا را به‌خوبی معنا می‌کند.

  

آدریان ون هایدونک معاون ارشد بخش طراحی گروه بی‌ام‌و، در این‌باره می‌گوید:

بی‌ام‌و سری 8 به‌عنوان مدل جدید پرچم‌دار خط تولید شرکت شناخته می‌شود و به همین دلیل تناسب و ظرافت بی‌نظیر را با هم ترکیب می‌کند. خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌کوپه ظاهر نوآورانه‌ای از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین مدل جدید بی‌ام‌و سری 8 به علاقه‌مندان معرفی خواهد کرد.

BMW M8 Gran Coupe Concept

خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه چیزی بیش‌تر از یک خودروی اسپرت لوکس چهاردر محسوب می‌شود. این خودروی مفهومی نماد درکی جدید و منحصربه‌فرد از تجمل است.

دوماگوج دوکچ، معاون بخش طراحی بی‌ام‌و سری M و سری i، توضیح می‌دهد:

مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه به این دلیل طراحی شده است تا همه ساختارها را به هم بزند و باید احساسات عاطفی علاقه‌مندان را به حرکت وادارد. با استفاده از این خودروی مفهومی ما می‌خواهیم به افرادی که به دنبال محصول خاصی هستند و می‌خواهند تافته‌ای جدابافته باشند، کمک کنیم به آرزوی خود برسند. بی‌ام‌و سری M تعریف جدیدی از تجمل در خودرو ارائه می‌دهد و همین باعث محبوبیت قابل توجه آن شده است.

همانند خودروهای مفهومی بی‌ام‌و سری 8 قبل از آن، بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه نشان‌گر زبان طراحی جدید بی‌ام‌و است که با ظاهری ظریف طراحی شده و به‌وضوح پویایی خودرو را از طریق طراحی بدنه نمایش می‌دهد. تعداد کمی از خطوط شخصیتی دقیق، آرایش گرافیکی سطوح را برجسته می‌کند.

طراحی آیرودینامیک جلو؛ مدرن و مؤثر

طراحی جلوی خودرو چشم‌اندازی استثنایی ارائه می‌دهد که هنگام حرکت در جاده کوچک به نظر می‌رسد؛ اما موقع توقف وسیع است. سطوح عضلانی و خطوط دقیق روی کاپوت به توانایی پیشرانه قرارگرفته در زیر آن اشاره می‌کند.

BMW M8 Gran Coupe Concept

چهره خودروی مفهومی جدید بی‌ام‌و سری 8 در طراحی گرافیکی جلو مشهود است. خطوط جلوپنجره مشبک کلیوی رادیاتور هنگامی که به سمت جاده تمایل پیدا می‌کنند، گسترده می‌شوند و بر مرکز جرم پایین خودرو تأثیر می‌گذارند. همانند کوپه‌های قبلی بی‌ام‌و، عناصر جلو‌پنجره مشبک کلیوی به یک پنجره مشبک در اطراف متصل می‌شوند و باهم تشکیل یک ساختار یکپارچه می‌دهند. چراغ‌های جلو بالاتر از جلو‌پنجره مشبک کلیوی قرار گرفته‌اند و آن‌ را به سطح آسفالت نزدیک‌تر نشان می‌دهند. پنجره مشبک طلایی رنگ قرارگرفته در اطراف، هوای اضافه به سمت پیشرانه می‌فرستد تا به‌نوعی در افزایش قدرت نیز سهیم باشد. در چراغ‌های جلو، فناوری روشنایی آشنای گرفته‌شده از خودروی مسابقه‌ای بی‌ام‌و M8 GTE، تفسیری پویا از طراحی ۶ ضلعی چهار چراغه در جلو ارائه می‌دهد که همراه با پیشرانه اسپرت مدرن و کیفیت لوکس در فضای داخلی خودرو بسیار هیجان‌انگیز است. در عین حال ورودی‌های هوا ساخته‌ شده از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن (CFRP)، جریان هوا را به جایی که مورد نیاز است هدایت می‌کند.

طراحی جانبی؛ ترکیب ظرافت با دقت زیاد

حتی هنگام مشاهده از راه دور، تناسب به‌کاررفته در طراحی خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه شخصیت دینامیک خودرو را منعکس می‌کند. فاصله محوری طولانی، کاپوت بزرگ، سقف روان و دم کوتاه، بر زیبایی این کوپه می‌افزاید. سطوح هیجان‌انگیز در اطراف ستون‌های عقب و کمی بالاتر از چرخ‌ها، به اوج می‌رسد. انتقال نرم بین سطوح احساس حساسیت خاصی را به نمایش می‌گذارد؛ درحالی‌که پایین افتادن سنگین شانه‌های خودرو برای حرکت در پیست و کارکرد اسپرت تنظیم شده است. خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن کوپه دارای سقف ساخته‌شده از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن است که از نظر بصری و فیزیکی مرکز جرم خودرو را پایین می‌آورد و از نظر آیرودینامیک، آینه‌های بیرونی را بهینه‌سازی می‌کند.

BMW M8 Gran Coupe Concept

در رنگ‌آمیزی خودرو با طرح سالیو ورت (Salève Vert) براق، به نظر می‌رسد که رنگ خودروی مفهومی از سبز تا آبی خاکستری در حالت‌های مختلف تابش نور تغییر می‌کند. این ترکیب ساختار سطحی بسیار مؤثری ایجاد می‌کند و با رنگ‌ طلایی پنجره‌ها، آرم M، ترمزهای طلایی‌رنگ، رینگ‌ها و خروجی اگزوز دوقلو ظاهر بسیار مطبوعی به بی‌ام‌و M8 گرن‌ کوپه می‌بخشد.

طراحی عقب؛ تأثیرگذار و چابک

طراحی عقب خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن کوپه، تراوش انرژی و تأثیرگذاری دینامیکی را به نمایش می‌گذارد؛ فاصله عرضی بزرگ خودرو همراه با اندازه حجیم گلگیر‌ها بر قابلیت عملکرد اسپرت خودرو تأثیر قابل ملاحظه‌ای دارد. خطوط افقی از قسمت عقب عبور می‌کنند و به این ترتیب منطقه‌ای که زیر اسپویلر قرار دارد، نور بیش‌تری جذب می‌کند و در نتیجه چابکی بصری بیش‌تری به وجود می‌آورد.

BMW M8 Gran Coupe Concept

در لبه‌های بیرونی، چراغ‌های عقب باریک و مجلل با پوشش شیشه‌ای سیاه بر موقعیت وسیع خودرو در جاده تأکید می‌کنند. در زیر آن‌ها، سپر عقب از تم بخش جلوی خودرو بهره می‌گیرد. دیفیوزر برجسته و دو مجموعه خروجی اگزوز دوقلوی آشنا متعلق به بی‌ام‌و سری M  پیام روشنی از عملکرد استثنایی این خودروی مفهومی ارائه می‌دهد.

ظاهر متعلق به آینده

طراحی بیرونی بی‌نظیر خودروی مفهومی بی‌ام‌و M8 گرن کوپه، ارزش‌های اصلی بی‌ام‌و سری M را با ظرافت و تجمل برای ایجاد شکل جدید و متمایز ترکیب می‌کند. در پی این خودروی مفهومی، بی‌ام‌و به دنبال تولید بی‌ام‌و سری 8 گرن کوپه و بی‌ام‌و M8 گرن کوپه است که قرار است در طول سال ۲۰۱۹ ارائه شوند.

BMW M8 Gran Coupe Concept

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.