ال جی برای کاهش هزینه‌ها، در ساخت جی 7 از نمایشگر LCD استفاده می‌کند

به‌ نظر می‌رسد ال‌جی برای کاهش هزینه‌های واحد موبایل خود، قصد دارد در ساخت جی ۷، نسل بعدی گوشی هوشمند پرچم‌دارش از نمایشگر LCD استفاده کند.

ال جی برای کاهش هزینه‌ها، در ساخت جی 7 از نمایشگر LCD استفاده می‌کند

به گزارش وب‌سایت The investor، ال‌جی الکترونیکس احتمالا به‌منظور کاهش هزینه‌های بخش موبایل در ساخت گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی خود با نام احتمالی جی ۷ از نمایشگر LCD استفاده خواهد کرد.

  

نمایشگر اولد به گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد که ضخامت کمتری داشته باشند و در مصرف انرژی بهینه‌تر شوند؛ اما قیمت آن‌ تقریبا دو تا سه برابر قیمت پنل‌ LCD است. برای مثال، به گزارش مؤسسه‌ی IHS Markit قیمت نمایشگر ۵.۵ اینچی LCD آیفون ۸ پلاس برای اپل ۵۲ دلار تمام می‌شود؛ درحالی‌که نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد آیفون ۱۰ نزدیک به ۱۱۰ دلار قیمت دارد.

کیم هیون سو، تحلیلگر مؤسسه‌ی هانا اینوستمنت، می‌گوید:

در هر صورت گوشی‌های هوشمند برای دستگاه‌های تاشوی نسل بعد باید به استفاده از اولد روی بیاورند؛ در نتیجه فعلا نیازی به عجله برای گذار به سمت آن‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه می‌افزاید که گوشی بعدی ال‌جی احتمالا در ماه ژوئن (خرداد یا تیر) عرضه خواهد شد.

با این وجود، گوشی‌های هوشمند سری جی ال‌جی به‌صورت سنتی همیشه مجهز به نمایشگر LCD بوده‌اند. بنابراین، پیش از این و قبل از انتشار گزارش جدید انتظار نمی‌رفت که جی ۷ از نمایشگر اولد استفاده کند. تنها با توجه به عرضه‌ی وی ۳۰، نخستین گوشی هوشمند مجهز به اولد ال‌جی و همچنین انتشار تصاویری از جانشین احتمالی جی ۶ با نمایشگر دارای بریدگی، برخی انتظار داشتند که گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی ال‌جی نیز مجهز به نمایشگر اولد باشد.

وی ۳۰ با وجود برخورداری از اولد و دیگر ویژگی‌های بهبودیافته، موفق نشد در مقایسه با دیگر رقبا توفیق چندانی در بازار به‌ دست آورد. این مسئله موجب شد واحد موبایل ال‌جی در بازه‌ی زمانی اکتبر تا دسامبر برای یازدهمین سه‌ماهه‌ی متوالی دچار ضرردهی شود.

آن‌طور که پیش از این گزارش شده بود، پرچم‌دار جدید ال‌جی احتمالا از نمایشگر +MLCD ساخت ال‌جی دیسپلی استفاده خواهد کرد. این نوع نمایشگر در مقایسه با نمایشگرهای معمول LCD تا ۳۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و از روشنایی بهتری برخوردار است.

گفته می‌شود که تصمیم ال‌جی مبنی بر بازگشت به نمایشگرهای LCD می‌تواند با اپل ارتباط داشته باشد. بعد از کاهش استقبال از آیفون ۱۰ مجهز به نمایشگر اولد، انتظار می‌رود کوپرتنیونشین‌ها تمرکز خود را بیشتر بر آیفون مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD قرار دهند. علاوه بر آیفون ۶.۱ اینچی، ظاهرا امسال دو آیفون ۶.۵ اینچی و ۵.۸ اینچی دیگر با نمایشگر اولد عرضه خواهد شد.

مینگ‌چی‌کو، تحلیلگر مؤسسه‌ی KGI، پیش‌بینی می‌کند که آیفون مجهز به نمایشگر LCD نزدیک به ۵۰ درصد از مجموع سهم عرضه‌ی آیفون‌های نسل بعد را در نیمه‌ی دوم سال در اختیار خواهد داشت.

انتظار می‌رود ال‌جی دیسپلی، واحد نمایشگر گروه ال‌جی و ژاپن دیسپلی، کمپانی مستقر در توکیو تأمین نمایشگرهای LCD را برای مدل جدید آیفون بر عهده بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.