بر اساس گزارش رئیس اتحادیهی دستگاههای مخابراتی و تلفن همراه، حدود ۳۰ هزار دستگاه گوشی آیفون پس از اجرای طرح رجیستری قطع شد؛ اما بیش از نیمی از این تعداد دوباره به شبکه برگشت.
مهدی محبی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه و قطع گوشیهای قاچاق در این شبکه گفت:
بر اساس آخرین آمار، تا پایان هفته گذشته ۳۰ هزار گوشی آیفون به دلیل آنکه در سامانهی گمرک به ثبت نرسیده و شناسه خود را در شبکه مخابراتی وارد نکرده بودند، قطع شدند.
وی در ادامه اعلام کرد:
یکچهارم از این تعداد گوشیها مهمان بودند. نیمی از سهچهارم باقی مانده نیز با پرداخت عوارض گمرکی و حل مشکلات مربوط به گوشیهای مسافری، بار دیگر فعال شدند. مابقی این تعداد هماکنون از شبکه خارج شدهاند و دیگر قابل استفاده نیست.
آمازون با ۹۰ میلیون دلار یک شرکت تولیدکننده تراشه دوربین و سازندهی دوربینهای امنیتی با شارژدهی بالا را به خدمت گرفته است.
آمازون برای بهخدمتگیری کمپانی بلینک (از فعالان تولید دوربینهای امنیتی خانه) نزدیک به ۹۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. مفاد این قرارداد و مبلغ آن، پیش از این محرمانه بود. آمازون به دنبال توسعهی تراشههایی است که علاوه بر کاهش قیمت تولید، شارژدهی بهتری برای محصولاتش به ارمغان بیاورد و همین مسئله، اصلیترین دلیل خرید بلینک محسوب میشود. آمازون احتمالا ابتدا از دستاوردهای Blink در کلاد کَم و سپس در خانوادهی اسپیکرهای اکو استفاده خواهد کرد.
بهنظر شما ونهای تولیدی برندهای خودروساز مانند بوگاتی، بیامو، آئودی، لکسوس، پورشه و آلفارومئو چگونه خواهند بود؟ یک طراح روسی با ارائه رندرهای جالب، پاسخ این سؤال را داده است.
هر روز خبرهای بیشتری مبنی بر عرضهی شاسیبلند و کراساور از شرکتهای خودروسازی منتشر میشود. تقاضا در این کلاس از خودروها بهقدری افزایش یافته است که شرکتهایی چون لامبورگینی، رولزرویس، استون مارتین و حتی فراری به دنبال تولید محصولات شاسیبلند مختص به خود هستند. اما تب بالای شاسیبلندها تا چه وقت دوام خواهد آورد. در واقع بعد از شاسیبلندها، نوبت به کدام کلاس از خودروها میرسد؟
هیوندای کنا الکتریکی بهعنوان اولین کراساور کامپکت برقی دنیا، پس از رونمایی در ۸ اسفند سال جاری، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
تسلا مدل S اولین خودروی برقی جهان یا اولین مدل تولیدی تسلا موتورز نبود؛ اما به لطف شعاع حرکتی نسبتاً زیاد و قابلیتهای کاربردی، در سال ۲۰۱۲ تحول مهمی در صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد کرد. مدل S خودرویی بود که نظر عموم را نسبت به خودروهای برقی و کاربردی بودن آنها در برابر خودروهای بنزینی یا دیزلی تغییر داد. تسلا موتورز پس از معرفی مدل S، مدلهای X و 3 را هم به خط تولید پرماجرای خود اضافه کرد، اما هنوز محصولی از پرتقاضاترین کلاس خودروها، یعنی کراساور کامپکت در خانوادهی برقی تسلا وجود ندارد.
خودروهای هیبریدی به یکی از گزینههای جذاب برای افراد دوستدار محیط زیست و پیشرانههای برقی تبدیل شدهاند. در این مطلب به بررسی بیامو 530e هیبریدی میپردازیم.
افرادی که روزانه مسافتهای کمی در شهر طی میکنند، میتوانند از رانندگی با خودروهای برقی لذت ببرند. بیامو 530e هیبریدی با موتور بنزینی دو لیتری چهار سیلندر با توان ۱۸۴ اسب بخار (البته همانطور که میدانید عدد ۳۰ نشاندهنده شش یا هشت سیلندر بودن خودرو است) به همراه بسته باتری ۹.۲ کیلووات ساعت و یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری عرضه شده است. این خودروی هیبریدی در صورت خالی بودن باک بنزین، با استفاده از انرژی الکتریکی ذخیرهشده در باتریها میتواند ۴۶ کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.